טרגדיה בכניסת השבת: חטופים נורו בידי צה"ל בסג'עיה

    קובי פינקלר No Comments on טרגדיה בכניסת השבת: חטופים נורו בידי צה"ל בסג'עיה

    במהלך הלחימה אמש בשג׳עייה, כוח צה״ל זיהה בשוגג שלושה חטופים ישראלים כאיום. כתוצאה מכך הכוח ירה לעברם והם נהרגו. במהלך סריקה ובדיקה של מרחב האירוע עלה חשד לגבי זהות ההרוגים. הגופות נלקחו לבדיקה בשטח ישראל ולאחריה התברר כי מדובר בשלושה חטופים ישראלים

    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    טרגדיה ברצועה: צה"ל התיר אתמול (שישי) בערב לפרסום כי החטופים יותם חיים, סאמר פואד אל טלאלקה ואלון שמריז נהרגו מירי בשוגג של כוחות צה"ל.  בחדשות 12 פורסם כי לפי תחקיר ראשוני של האירוע הטראגי, במהלך סריקה של הכוחות בסג'עייה אתמול בשעות הבוקר זיהו החיילים את שלושת החטופים שהתקרבו אליהם כאיום.

    זהותם: יותם חיים ז״ל, אשר נחטף מכפר עזה על ידי ארגון הטרור חמאס ב-7 באוקטובר. סאמר טאללקה ז״ל, אשר נחטף מניר עם על ידי ארגון הטרור חמאס ב-7 באוקטובר. הודעה נמסרה גם למשפחת החטוף השלישי, שלבקשתה שמו לא ימסר כעת. ההודעות נמסרו למשפחותיהם על ידי נציגי צה״ל ומשטרת ישראל.

    הם ירו לעברם, והשלושה נהרגו. תחילה לא היה ברור אם מדובר בחטופים ישראלים, למרות שהחיילים הבינו מיד שמדובר בטעות. הגופות נלקחו לישראל ועברו בדיקה שאימתה שמדובר בחטופים הישראלים. לפי ההערכות, השלושה הצליחו להימלט מחוטפיהם או שננטשו על ידם במהלך הימים האחרונים בשבי, שככל הנראה היה במקום סמוך לזירת האירוע. בשלב זה נבדק האם השלושה צעקו לעבר הכוחות לפני שנורו.

    צה"ל הודיע שפתח בתחקיר של האירוע. לדברי דובר צה"ל מסר כי: ": החטופים יצאו עם דגל לבן, אחד מהם צעק בעברית ״הצילו״, אך למרות זאת – הכוח ירה בהם בניגוד להוראות הפתיחה באש מחשש שמדובר בפיגוע משיכה. כתוצאה מהירי – שניים נהרגים מיד, ואחד נפצע וחוזר חזרה למבנה ממנו יצאו. המג״ד שנמצא במקום נותן פקודת חדל, אבל תוך דקות לאחר שהדמות השלישית יוצאת מהמבנה, מבוצע ירי נוסף לעבר הדמות והוא נהרג. יומיים לפני התקרית: כוחות צה״ל איתרו מבנה שעליו רוססה כתובת בעברית ״הצילו 3 חטופים SOS״ – מאות מטרים מזירת התקרית, אך המבנה נחשד כמבנה ממולכד.

    שר הביטחון יואב גלנט קיים הצהריים דיון בנושא המאמצים להחזרת החטופים, יחד עם הרמטכ"ל רב אלוף הרצי הלוי, ראש המוסד דדי ברנע, ראש השב"כ רונן בר, מפקד המאמץ המודיעיני לנושא השו״ן אלוף (מיל׳) ניצן אלון ובכירים נוספים.

    ראש המוסד דדי ברנע נפגש אמש באחת מבירות אירופה עם ראש ממשלת קטאר, במטרה להתניע תהליך משא ומתן לעסקת חטופים, כאשר בישראל ממשיכים להתעקש שעסקה כזו תכיל קודם כל שחרור של נשים שטרם שוחררו מהשבי במסגרת העסקה הקודמת.

     



    0 תגובות